Lájfizabics

Digitális napló since 2007

Miről írjunk?

Amennyiben a látottakon kivül másról is hallani szeretnél tőlünk, írd meg emailben bátran.
lajfizabics@gmail.com

Lájfizabics

Csatlakozz te is facebook oldalunkhoz!

Rovatok

Miről olvasnál?

összes

a közlekedés magasiskolája

2010.05.04. - siQapu (törölt) 7 komment

Motorozom ez a legtöbbetek számára nyilvánvaló. Ezen kívül még autót is hajtok néha napján, inkább többször mint kevesebbszer. Szóval tisztában vagyok mindkét forgalomban lévő állatfaj erősségeivel és gyengeségeivel egyaránt. Most általánosan szeretnék szólni mindenkihez, de főleg az autósokhoz. Miért nem lehet odafigyelve és kultúráltan közelekedni a városban? Miért kap minden idióta jogosítványt? Kéne valahogy normálisabban szabályozni, hogy ki kaphat és ki nem jogsit, mert ez így már elég vicces.

1: NE menj át a piroson, mert életveszélyes. Minap is majdnem elgázoltak, (kb ugy ahogy Hofi-t) mert a full piroson át kell jönni. Sokkal veszélyesebb pirosba belemenni, mint bármiylen másik kereszteződésbe, mert ha zöld a lámpám nem fogom olyan körültekintően figyelgetni, hogy valaki el akar-e ütni.

2: NE kanyarodj ki más elé, ha annak emiatt baromi nagyot kell fékeznie. Ha csak kisebb lassítást kell véghez vinnie az okés, de ne kelljen már kb satuznom, ha kijössz elém. Nézz körbe, ne lendületbl vezess, ha nem látsz ki a kereszteződésből nem fordulj ki minden-mindegy alapon.

Nem értem, hogy ezeket az alapvető szabályokat miért nem lehet betartani. Ez a két dolog együttesen szerintem veszélyesebb, mint a többi apró hülyeség amit mindenki elkövet a közlekedésben. Hofi kedvéért azért azt is idebiggyesztem, hogy NE nyomogasd a GPS-ed vagy telefonodat miközben vezetsz. Telefonálj kihangosítóval, vagy akár nélküle. (egy kézzel lehet vezetni ovatosan) de NE olyan dolgot amihez a pöcs kis kijelzőjére kell koncentrálnod, mert ha még csak nem is nézet az utat mire számitassz? Majd gondolod elég akkor elgondolkoznod rajta ha halálra gázoltál valakit, vagy sérülést okoztál valakinek? Lófaszt.. tessék elgondolkozni időben, és felelőségteljesen közelekedni. Köszönöm.

 

Kiegészítés (Betli)

kis véleményem miatt nem akartam új postot írni, de kommentenk hosszú. Szóval. Ami nekem berakja a kiskaput közlekedés terén azok a bringások. Mielőtt közfelháborodást váltok ki elmondelmondom h miért:

AZÉRT BAZDMEG MERT BRINGÁVAL VAGY RÁD IS VONATKOZIK AZ A KIBASZOTT KRESZ.

ennyi :) példának okáért egyik nagy favorit rendezvényem (critical mass) időpontjában motorral voltam a városban. azzal még nincs is gond, hogy fél Bp le van zárva. az is belefér, hogy a belvárosban szanaszét kóvályognak a bringások. de a kereszteződésben, hamár nem adod meg nekem az elsőbbséget, legalább ne anyázz. vagy ha bármelyik hétköznapon lelépek a járdáról, mert nekem zöld, ne én érezzem már kellemetlenül magam hogy lassabban jutsz át vagy csilingelsz miközben szarsz az autóúton a piros lámpádra. és a harmadik: TOLJÁTOK VÉGIG A CANGÁT AZON A KURVA MARGITHÍDON. asszem nem véletlenül van kint a kis tábla mindkét hídfőnél... 

röviden ennyi, igazából meg kéne tanulni egy bizonyos közlekedés kultúrát, és nem lenne itt nagy probléma. régen rengeteget tekertem énis, de valahogy sosem éreztem késztetést arra, hogy 30al áthajtsak a piroson, vagy beálljak a szakadt kis gépemmel a kocsisor legelejére..

fel kéne már nőni...

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lajfizabics.blog.hu/api/trackback/id/tr801975152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csomyy 2010.05.05. 09:30:40

Teljesen igazatok van minden pontban.
Ezeken kívül még azokat nem szeretem, akik vagy abszolute basznak rá, hogy világítást kapcsoljanak (fokozatokban: lakott területen kívül - szürkületben - tök éjjel - tök éjjel városon kívül), vagy megelégszenek a helyzetjelzővel, ami konkrétan szart sem számít, de "Fel van kapcsolva!"

larina 2010.05.06. 12:56:28

Like. Határozottan. Le a hülyékkel, meg ilyesmi.

De hagy tegyem hozzá, hogy azokkal az autósokkal is tököm tele van, akik szarnak a dugóra, úgy gondolják ők majd átrepülik. Vagy buszsávon húznak előre, majd vágnak be eléd, mintha nekik szabadna... Vagy bár zöld lámpán mennek még át, de a kocsisor belelóg a kereszteződésbe, ezért a forgalmat hátráltatja. És akkor folytatódik: ha beállsz az útba, a másik nem tud elmenni tőled, dudál, te visszadudálsz, semmi nem történik, aztán meg ő ragad bent.
Csak egy kis türelmet kéne tanulni, meg logikusan végiggondolni, hogy ha belemész a kereszteződésbe, akkor sem jutsz előrébb.

siQapu (törölt) 2010.05.06. 14:56:25

Amúgy azt sem értem, hogy erről körbenézve mindenkinek hasonló a véleménye, de akkor ha mindenki igy gondolja miért nincs igy?:)

Kik vezetnek akkor a városban?:)

Betli 2010.05.07. 01:00:26

állami pénzből fizetett embertömegek krúzolnak a belvárosban naphosszat csak azért, hogy feltartsák azt a pár embert, akinek tényleg dolga van :D

csomyy 2010.05.11. 10:03:10

Egy mai történetet szeretnék elmesélni. Én is motorozom, mint Siq, aki esetleg nem tudná. A mai eset is motoron történt.
Jövök melóba, Piliscsaba előtt egy régebbi zöld Megane megy előttem vagy 110el. Jön szembe egy Focus, megvárom, erre indexel a Megane jobbra, hogy menjek.
Látom szembe a Fordot, gondolom látja, hogy látom, de utána van hely, hogy kényelmesen elmenjek. Gondoltam 4.ben egy kicsit ráhúzok, és már túl is vagyok rajta. Szembe jött még autó, de teljes nyugodtsággal le lehetett volna tudni az egészet.
Elmegy a Focus, húzom a 4.et, és nézem, hogy a Megane nem akar elmenni mellettem - hátrafelé. Akkor már kezdett szűk lenni a szitu, "Vegyünk vissza!" - gondoltam magamban.
Visszasorolok a Megane mögé, nem értem a szitut. Mi történt? Ahogy visszaértem, kezdett elfogyni a levegőm, mert a Megane okádta a fekete füstöt. Akkor kezdett leesni a dolog. Belenéztem a visszapillantóba, a srác vigyorog bele hátrafelé, meg a haveroknak.
Elborult az agyam...
Nem elég, hogy rágyorsít, miközben előzik, még rá is segít egy előzékeny indexxel, meg szembejövő kocsival.

Félteni engem sem kell, azért nem tartott sokáig a dicsősége... Szembejövő forgalom híján otthagytam főni a levében.
Későn jött az ötlet, hogy agyvérzésig idegesítsem, hogy mindenütt betartom előtte a sebességkorlátokat, és az összes létező buszt, teherautót, és nyugdíjast a zebrán elengedek... Nem ért utol, mire kigurultam a lendületet.
Többen voltak, csak azért nem álltam meg.

Lük 2010.05.11. 13:19:48

Tehát a lényeg az, hogy előzni akartál, a megane buzdított, de elkezdte nyomni a gázt amikor te előzni kezdted???
süti beállítások módosítása